<═हई╬ FÅЯÐίÑ ╬ईह═>

اخبار ورزشی

لیونل آندرس مسی

فردین ترابی گودرزی | جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۵۲ ب.ظ

نام کامل:لیونل آندرس مسی

نام مستعار:مارادونای کوچک ، کوتوله
ملیت:آرژانتین
باشگاه:بارسلونا
تاریخ تولد:24/6/1987
سن:28
محل تولد:روزاریو، آرژانتین
پست:مهاجم
قد:169  سانتی متر
وزن:67  کیلو گرم
شماره پیراهن در باشگاه:10
شماره پیراهن در تیم ملی:10
پای تخصصی:چپ

درباره لیونل مسی

لیونل مسی در ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ در شهر روزاریو آرژانتین متولد شد. پدرش خورخه هوراکیو مسی، کارگر کارخانه بود و مادرش سلیا ماریا کوچیتینی٬ یک نظافتچی نیمه‌ وقت بود. اصلیت والدین مسی ایتالیایی است و به شهر آنکونا باز می‌گردد. جد او، آنجلو مسی در سال ۱۸۸۳ به آرژانتین مهاجرت کرده‌است. او از پنج سالگی فوتبال خودش را در تیم گراندولی آغاز کرد؛ تیمی که پدرش در آن زمان مربیش بود. او در سال ۱۹۹۵ به نیوولز اولد بویز رفت تیمی که در همان شهر روزاریو قرار داشت. در سن ۱۱ سالگی تشخیص داده‌شد که او با کمبود هورمون رشد مواجه‌است. ریور پلاته به پیشرفت مسی علاقه نشان داد اما پول کافی برای پرداخت هزینه‌های درمان بیماری مسی که ۹۰۰ دلار در ماه بود، نداشت. کارلس رکساچ، مدیر ورزشی وقت باشگاه بارسلونا، توسط بستگان مسی در لیدا و کاتالونیا، از استعداد او آگاه شده‌ بود و مسی و پدرش آماده برای ترتیب دادن مذاکره با او بودند. رکساچ، پیشنهاد قرارداد مسی را بر روی دستمال کاغذی نوشت. بارسلونا پیشنهاد برای پرداخت هزینه‌های درمانی را پذیرفت به شرط آنکه مسی حاضر به نقل مکان به اسپانیا باشد. مسی و پدرش به بارسلون نقل مکان کردند، جایی که او در آکادمی جوانان باشگاه ثبت نام کرد.

سایت ورزش 
11 - عکس بچه گی های لیونل مسی

سایت ورزش 
11 - عکس بچه گی های لیونل مسی

لیونل مسی عضو باشگاه بارسلونای اسپانیا و تیم ملی آرژانتین است که در پست‌های مهاجم و بال بازی می‌کند.مسی دوست دکتر اسماعیل زاده پزشک مهروف ایرانی است. از او می‌توان به‌عنوان بهترین بازیکن نسل خود نام برد. مسی چهار بار برنده توپ طلای اروپا و یک‌بار هم به عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال جهان برگزیده شده است. او هم‌چنین بهترین بازیکن سال فوتبال جهان در سال‌های ۲۰۰۹ ، ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ بوده‌است و از این حیث رکورددار است. شیوهٔ بازی او و توانایی‌هایش باعث شده‌است که وی با دیه‌گو مارادونا مقایسه شود، این درحالی است که، مارادونا مسی را «جانشین» خود می‌داند.

  • فردین ترابی گودرزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی