<═हई╬ FÅЯÐίÑ ╬ईह═>

اخبار ورزشی

زلاتان همچنان در سن 34 سالگی ستاره است

فردین ترابی گودرزی | جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۲۷ ب.ظ

نام کامل:زلاتان ابراهیموویچ

ملیت:سوئد
باشگاه:پاری سن ژرمن
تاریخ تولد:3/10/1981
سن:34
محل تولد:مالمو، سوئد
پست:مهاجم
قد:195  سانتی متر
وزن:95کیلو گرم
شماره پیراهن در باشگاه:10
شماره پیراهن در تیم ملی:10
پای تخصصی:راست

درباره زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان ابراهیموویچ (متولد ۳ اکتبر ۱۹۸۱ در شهر مالمو در سوئد)، فوتبالیستی سوئدی است که در پست فوروارد بازی می‌کند. زلاتان که از والدینی اهل بوسنی و کرواسی متولد شده است، برای تیم فوتبال پاری سن ژرمن در لیگ فوتبال فرانسه موسوم به لوشامپیونه و همچنین تیم ملی فوتبال سوئد بازی می‌کند. در فوریه ۲۰۰۹، ابراهیموویچ با دریافت حقوقی معادل ۹ میلیون یورو به همراه کاکا، بیشترین حقوق را در میان بازیکنان فوتبال جهان دریافت می‌کرد. همچنین در ۲۸ ژولای ۲۰۰۹، نام ایبراهیموویچ در بین ۵ بازیکن برتر فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ قرار گرفته بود. وی در حال حاضر بعد از جدایی از آث میلان و پیوستن به تیم فوتبال پاری سن ژرمن پردرآمدترین بازیکن لیگ فوتبال فرانسه محسوب می‌شود.
 
اوایل زندگی
ابراهیموویچ در سوئد متولد شده است. پدر وی سفیک ابراهیموویچ بوسنیایی است که در سال ۱۹۷۷ به سوئد سفر کرده است. مادر وی نیز جورکا گراویچ یک زن کروات مهاجر به سوئد است. وی در کنار سه خواهر و دو برادر خود در شهر روزنگارد بزرگ شده است. زلاتان از شش سالگی فوتبال بازی کردن را شروع کرده است. وی در کودکی در یک بازی وقتی که در نیمه اول تیمش با ۴ گل عقب افتاده بود در نیمه دوم به عنوان جانشین وارد زمین شده و ۸ گل به ثمر رساند.
 
  • فردین ترابی گودرزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی